Bereik meer mensen online!

Wat is Google Search Advertising?

De onderdelen van een Search Ad

Titel

De titel van advertentie bestaat uit twee regels. Op een mobiele versie van google kunnen de twee regels onder elkaar staan. De titel moet de aandacht van de leer trekken, en relevant zijn aan de zoekterm van de gebruiker.

Beschrijving

De beschrijving heeft iets meer ruimte voor informatie. Gebruik deze om de gebruiker nuttige informatie te geven over het product of over je bedrijf, en gebruikt een “Call-to-Action”, iets wat de gebruiker kan doen, Zoals “Bezoek onze winkel vandaag nog.” of “Bestel nu.”

Display URL

Dit is de URL die je laat zien bij de advertentie. Hij hoeft niet precies hetzelfde te zijn als de directe URL die vast zit aan de advertentie, maar het kan helpen om ongeveer aan te geven waar de klant zich bevindt op de website. (Bijvoorbeeld voor een productpagina van een schoen, www.schoenen.nl/merknaam in plaats van http://www.schoenen.nl/product/merknaam/75635583.html.)

Extensions

Extensions zijn speciale attributen die je kan toevoegen aan je advertentie, deze kunnen verschillen. Je kan bijvoorbeeld een telefoonnummer toevoegen aan een advertentie voor smartphone gebruikers zodat ze jouw bedrijf kunnen bellen met een klik vanaf de google search pagina zelf, of je kan bijvoorbeeld site links plaatsen in de extensions om de gebruiker een overzicht te geven van de pagina’s op je website.

Quality score (en waarom is het belangrijk)?

De Quality Score van je advertentie is gebaseerd op verschillende elementen. De belangrijkste daarvan is relevantie van de landingspagina en hoe gebruikers zich gedragen als ze eenmaal op de pagina zijn. Als de gemiddelde bezoeker niet kan vinden waar hij naar zoekt als hij op je website klikt, zal hij snel weer wegklikken. En als veel bezoekers dit doen merkt Google dit, en dat gaat ten koste van je kwaliteitsscore. Als mensen vaker op je advertentie klikken gaat je kwaliteitsscore ook omhoog. Ook helpt het als de woorden in de titel en beschrijving overeenkomen met de tekst op jouw landingspagina en de zoektermen van de gebruiker.

Die kwaliteitsscore is belangrijk. Die maakt namelijk een groot deel uit van je ad rank. En met een goede kwaliteitsscore betaal je ook minder per klik. Dus een goede kwaliteitsscore is niet alleen goed voor een hogere positie in Adwords, je betaalt ook minder. Daarom is optimalisatie zo belangrijk.

SEO of Adwords?

SEO (search engine optimisation) is zeer belangrijk. Je wilt natuurlijk dat mensen je zien op Google als ze zoeken naar jouw bedrijf of de service die jouw bedrijf bied. Maar met SEO alleen kom je er niet. Google Ads staan boven het organische top resultaat, en dat is het eerste wat een gebruiker ziet. Als de gebruiker precies leest wat hij zoekt, is de kans dat hij er op klikt hoog. De kans bestaat dat hij jouw website niet aanklikt omdat je niet bovenaan staat en dat is een gemiste lead. In een ideale situatie sta je bovenaan bij de Ads en heb je ook een hoge organische rank. Omdat jouw bedrijf dan een groter deel van het scherm bedekt.

Deel dit verhaal:

Zoeken

Leer advertenties kicken in 3 stappen!

Kennis delen is vermenigvuldigen. In de gratis PDF lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Download
Bezig met versturen