Meer rendement uit je advertenties?

Wat is Google Shopping?

Introductie

Google shopping is een uniek soort advertentie, die bestaat uit een klein vakje met een plaatje, productnaam en prijs. Deze advertenties worden vertoond aan klanten die zoeken naar het product in Google of eerder de productpagina hebben weergeven om op die manier warere leads te genereren dan een klant die op je website komt door een normale tekst advertentie. Een Google Shopping klik weet namelijk al wat hij kan verwachten als hij op de advertentie klikt, dus is de kans op conversie volgens Google twee tot drie keer zo hoog dan bij een traditionele tekst advertentie.

Google Shopping advertenties worden weergeven in Google Search, Google Shopping en bij Google Shopping partners. Deze vorm van adverteren is alleen voor het verkopen van specifieke producten die moeten voldoen aan Googles’ regels, zo mag je bijvoorbeeld niet gevaarlijke of aanstootgevende producten verkopen.

Wat zijn de kosten?

Google Shopping werkt met een cost-per-click (CPC) model, wat betekent dat je betaald per keer dat iemand op je advertentie klikt.

Hoe veel je betaalt bepaal je zelf. Je kan de maximale kosten per klik zelf instellen. Hoe meer je bereid bent te betalen, hoe hoger je advertentie komt te staan. Je betaalt nooit meer dan nodig is om de nummer één positie te behouden, dus als de tweede plek 2 euro bereid is te betalen en jij bent bereid 3 euro te betalen, betaal je effectief maar 2,01 euro..

Waarom Google Shopping?

Google Shopping geeft de klant direct een overzicht van producten die jij aanbied en zorgt ervoor dat de klant weet waar die op klikt wanneer hij op je advertentie klikt. Daarom is de click-through-rate (CTR) twee tot drie keer hoger dan bij traditionele tekst ads. De gebruiker heeft al een keuze gemaakt als hij op de advertentie klikt. De prijs van je product kan ook direct vergeleken worden met de concurrentie.

Deel dit verhaal:

Zoeken

Leer advertenties kicken in 3 stappen!

Kennis delen is vermenigvuldigen. In de gratis PDF lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Download
Bezig met versturen